Werkbeleving of “employee experience” aanbieden vormt een uitdaging waar, in de context van talentschaarste, geen werkgever meer aan kan voorbij gaan. Daarnaast stelt de digitalisering overheden voor heel wat uitdagingen: zowel op het vlak van dienstverlening, maar ook op het vlak van HRM en de interne processen.
Een van de pijlers van employee experience is het aanbieden van de juiste digitale tools. Medewerkers willen de technologie en gebruikerservaring die ze in hun privéleven als normaal ervaren ook gebruiken en binnenbrengen in de organisatie waar ze werken. SD Worx ontwikkelde een tool die beantwoordt aan de digitale verwachtingen van medewerkers en die het HR departement tegelijkertijd werk uit handen neemt. De Digital Assistant loodst medewerkers doorheen HR-gerelateerde to-do’s en denkt proactief mee. Zo herinnert hij de gebruiker aan de verschillende stappen bij een (on)verwachte afwezigheid of bij werkgerelateerde onkosten. Ook kan de medewerker zijn loonbriefjes raadplegen en kan je de gebruikers gepersonaliseerde boodschappen sturen. De assistent is altijd en overal bereikbaar via de intelligente chatbot en smartphone applicatie.
Deze sessie vindt plaats van 11.50 – 12.30 uur en wordt gepresenteerd door Kim Van Loo, Intrapreneur & Innovator op het vlak van Digital Transformation bij SD Worx. Bekijk hier het volledige programma.
Mis deze jubileum editie van HRM in de Overheid niet en meld je tijdig aan. Kom met 2 personen voor slechts € 245,-
De toegangsprijs is inclusief bezoek congres, informatiemarkt, (broodjes)lunch, catering en documentatie.